Mit jelent a SEO szövegírás?
Aki a marketing világában csak egy kicsit is jártas, az valószínűleg találkozott már a szövegírás fogalommal. A marketing szövegírás során olyan szövegek készülnek, melyek az eladásokat segítik. A SEO szövegírás is hasonló, ebben az esetben azonban nem csak a marketinget kell előtérbe helyezni, hanem azt is, hogy a keresőben minél előrébb legyen megtalálható a weboldal a fontos kulcsszavakra.
A SEO szövegírás alapját tehát a kulcsszókutatás és maguk a kulcsszavak adják. A kulcsszavak azok a kifejezések, melyek kapcsolódnak a weboldal témájához, és sok keresés van rájuk a Google-ben. Ezeket kell először összegyűjteni, majd pedig ezek köré kell írni a szövegeket úgy, hogy minél jobban megfeleljenek a szövegek a Google követelményeinek.
Régen ez elsősorban azt jelentette, hogy a kulcsszavakat kellett sűrűn használni, de ma már sokkal komplexebb a dolog. Bármilyen témáról is van szó, elengedhetetlen, hogy részletes, mindenre kiterjedő szövegek készüljenek, olyanok, melyek az olvasóknak hasznosak. Ez akkor is fontos, ha a látogatók soha nem fogják elolvasni magát a szöveget, mert pl. a kategória oldalakon a termékek alatt található meg.
A SEO szövegíráshoz tartozik a HTML h címkék használata, valamint a megfelelő tagolás is az oldalon. A h1 címke (az oldal címe) tartalmazza a kulcsszót, és az alcímekben (h2, h3) is legyen benne néhányszor. A megfelelő tagolás azt jelenti, hogy könnyen olvasható a szöveg, a bekezdések között távolság van, a bekezdések maguk nem túl hosszúak.